Helt onödigt inlägg, men viktigt för mig!

Känner mig nästan lite lurad...

Har satt på filmen, Spirit: Hästen från vildmarken, åt tjejerna.

Den handlar ju om en häst, Spirit, och han är en Mustang...

Men så började jag tänka på, hur ser en riktig mustang ut? De måste ju vara skitstora, stolta, vackra, envisa och dyra! Finns rasen fortfarande kvar?

Och vad gör man när man har massa frågor? Jo, man googlar! Och jag blev så jäkla besviken!
På wikipedia står det något i form med att...
Mustangerna är en "blandras", har ingen speciell rasstandard. Har varit tama, men sedan blivit vilda. De ska vara korta, med kort rygg, låg manke och ett lågt, sluttande kors. Mankhöjden kan vara ca 150 cm...
Och sökte sedan på bilder, och för mig såg de mest ut som vanliga hästar...
Det enda som skulle vara speciellt med dem är att de tydligen utvecklat ett kraftigt immunförsvar, och att de sällan skadar sig...

Samtidigt kom tanken på Ford Mustang, för mig en muskelbil, kanske inte stor, men snabb och... en obeskrivlig känsla... Måste ju finnas en anledning till att ALLA Ford Mustanger är dyra, gamla som nya, skrot som toppskick...

Passar inte in ett dugg på själva hästen...


Jo, jag blev lite besviken.
Detta har varit det jag har tänkt och funderat på under kvällen...

Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0