De trögaste hemsidorna är...

Varje kommuns hemsida! Eller ska nog akta mig för att säga det, har ju inte varit inne på alla, men de jag har varit inne på, ser i stort sätt likadana ut.
Och anledningen att jag ogillar dem, är att deras information suger!
T.ex. Jag gick in på Linköpings kommuns hemsida, för att kolla hur man går tillväga för att boka en borgerlig vigsel. Det stod att man skulle ta kontakt med Medborgarkontoret. Öppettider 10-17.
Sagt och gjort.
Väl där, visade det sig vara LUNCHSTÄNGT!!!!! kl 12-13, stod INGET om det på deras öppettider. Nåväl, jag och Janne gick också och åt lunch då...
Sen är vi tillbaka kl 13 och då visar det sig att man ska ringa till vigselförrättaren som jobbar då. De på Medborgarkontoret har inget med vigseln att göra...
VARFÖR står det då att man ska kontakta dem?! Kunde det inte bara stå att man ska kontakta vigselförrättaren?! För det fanns en lista på vilka som jobbade, vilken vecka, så hade inte behövt åka in till stan...
Jävligt tur för Medborgarkontoret att vi hade andra ärenden inne i city, för annars hade jag blivit vansinnig!

Så... Märks det att jag är röksugen?! Är lite smått irriterad, men irritationen kommer när Janne åkt, för då blir jag lite handikappad... Men har kommit på vad som kanske gör livet lite enklare...
Jag tror att mitt sluta-röka kommer resultera i ett renare och snyggare hem! För har även idag lite städmani :) Ska tvätta i dag med och plocka lite, och göra fint, för att sedan avsluta kvällen med MASSA tända ljus och mys framför tv:n :)
Japp, tror det här kommer bli bra :)

Kommentarer
Postat av: annica wass

Hej, du är jätteduktig som håller upp/har slutat med rökningen. Jag slutade för många år sedan så det går faktiskt att klara sig utan. Vill bara tipsa lite, du har säkert saker du suktar efter men kanske inte har råd just nu. Lägg undan lika mycket pengar som du rökt för tidigare och ge aldrig avkall på det!!! Sätt upp kortsiktiga och långsiktiga mål (låter skittråkigt) men typ 1 rökfri vecka=350kr=hårfixning till bröllop ja du fattar... har själv rest till thailand 4 ggr för mina fd rökpengar + lite annat som jag aldrig skulle haft råd med. Lycka till!!!

2011-12-07 @ 09:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0