Hur orkar dom?!

Ibland blir jag lite smått deppig när jag läser olika hundbloggar. De är så duktiga med sina hundar och hundarna är väluppfostrade även om det är en svår ras.
Första tanken är; har de inget jobb?! Med tanke på att de kan lägga så mycket tid till sin/sina hundar...

Jag har inte den tiden eller orken att träna honom 20 timmar om dygnet :(

Och varför är min hund så dum i huvudet?!
Det jobbigaste problemet är inte nafsandet, utan hans skällande vid möte av andra hundar! Han håller på som en idiot! Han lyssnar inte! Och han är ju så jävla stark! Det är knappt så jag kan hålla honom då...
Han blir ju lugn sen när han fått hälsa, men det är ju ingen annan hundägare som vill att King sak hälsa på deras hund, då han låter så jäkla farlig och aggresiv...

Jag valde fel hund...

Kommentarer
Postat av: Lenita

ååh du är oxå duktig!! Man kan ju inte göra mer än sitt bästa :) nu har ni gjort erat val, och ja DU har en svår ras!det är en svår kombination med raserna i honom. bodde vi närmare skulle jag hjälpa dej!!

Du är jätte duktig och håller på trix och sådant med honom, har du övat in kontakt? För det är jätte viktigt för att lättare kunna lösa problem! googla på kontaktövningar och så kör du stenhårt på det tills det sitter. Samtidigt som du gör annat oxå såklart träningen får inte bli tråkig :)Du fixar det!!kram

(förresten förlåt för min kommentarbombning :P)

2011-08-12 @ 08:17:24
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/
Postat av: Myh

Du kan ju alltid börja gå lite kurser med honom, det brukar ju finnas i alla städer. Det kanske hjälper :) Och träning ger ju färdighet, så när han väl vet vad han får göra och inte göra, så blir det ju lättare :)

2011-08-13 @ 20:11:20
URL: http://inpurepanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0