Ensam i mörkret

Kl 18 ikväll var Stina så jäkla trött så hon knappt hängde ihop. Enligt Janne hade hon bara sovit kortare stunder i bilen.
Så då gjorde jag ordning en flaska välling och så fick det bli sängen för hennes del. När flaskan var slut sov hon som en gris med flaskan kvar i munnen. Jag släkte lampan och stängde dörren eftersom resten av familjen var vakna och förde oväsen.

Tyst och lugnt, tänkte att hon sover nog för natten nu. Skönt!

Kl 20.30 är det dags för mig att återförenas med sängen och i sovrummet, mörkt och ensamt, ligger Stina och pratar för sig själv!

Jag undrar när hon vaknade…

I och med detta så lär ju hon vara vaken en stund till…
Aja, vad gör det om 100 år?

Imorn är det i alla fall dags för jobb igen.

Nae, om man skulle tänka på refrängen och titta på lite Matrix innan jag somnar?

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0