Vart är Sverige påväg?!

Inga pepparkaksgubbar i luciatåget. Inga svarta dockor i tomtens verkstad.
Inga skolavslutningar i kyrkan och ingen nationalsång.
Vad fan är det som händer?!
VEM ÄR DET SOM TAR ILLA UPP???
Är det verkligen invandrarna eller är det svenskar som TROR att invandrarna känner sig kränkta?!

Jag tycker det är bra med olika färger på människor/dockor i barnprogram. Lila är lika mycket värda oavsett hudfärg och det får barnen lära sig, bl.a. Via program där människorna ser olika ut.
Och ärligt talat så tror inte jag att invandrare skulle ta illa upp av lite vistelse i svenska kyrkan, eller att sjunga nationalsången, för de själva är väldigt måna om sina egna traditioner och sitt eget lands kultur…
De måste ha samma förståelse för oss svenskar då, eller har jag fel?!


Kommer in på villospår känner jag, men när vi ändå är igång, ska vi inte förbjuda färgerna vit, svart, brun, röd och gul också? Tänk på alla stackars asiater och indianer med?!

Jag blir uppriktigt sagt ledsen! Jag skäms för att vara svensk och bo i Sverige!
Jag ska flytta!
Jag kommer INTE dö i Norden!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Sjukt att dom ska hålla på å larva sig.
Det bevisar bara att dom gör för lite på sina jobb.

2012-12-15 @ 00:23:45
Postat av: Erika

Måste påpeka.

1. Den debatten om pepparkaksgubbar som uppkommit, det beslutet har en rektor (med svensk bakgrund kan ju tilläggas) tagit, utan att fått "klagomål" från människor med annan kultruell bakgrund.

2. Dockan i Kalle Anka har Disney själv valt att klippa bort. Skaparen Disney hade rasistiska åsikter och från början är den där dockan en symbol för slaveriet.

Förstår inte varför människor fått för sig att invandrare skapat detta, att de känner sig kränkta. Till viss del kan det säkert vara så, det har inte jag några siffror på. Men att reagera på detta, slå tillbaka på det så bidrar man till mer rasism. Visst, man kanske vill rösta på SD och det är klart att man ska göra det då om man tycker att deras åsikter stämmer överens med ens egna ideologi (även om jag inte själv kan förstå det, men å andra sidan kanske inte alla förstår varför jag röstar på folkpartiet). Bara en liten parentes.

2012-12-17 @ 18:32:03
Postat av: Erika

Ps. Jag menar inte att du står eller tycker för något av det jag skrev innan. Bara en allmän synpunkt på den reaktion som kommit. Ds

2012-12-17 @ 18:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0