Oj oj

Två inlägg på en dag! Haha. Nae men tänkte jag skulle berätta lite om dagen som gått :)
Dagen började ju med att jag körde flickorna till skolan och dagmamman :) Sen åkte jag och hämtade Jennifer på jobbet :) Åkte sedan hem till mor en sväng, fick några energidrycker (inte såna powerking och liknande, utan RIKTIGA som man köper på apoteket) Hon tyckte att jag kunde behöva några såna nu när jag är gravid och närmar mig slutet ;) Fick även den här bra boken i försenad födelsedagspresent :)

Jag har velat ha en sådan, kan vara bra att ha en hemma så man kan kolla upp saker och ting, trots allt så händer ju de fflesta olyckorna i hemmet. (Har jag hört i alla fall)
Sen åkte jag och Jennifer hem till henne så hon fick äta lite frukost och får till min förtjusning Tassimon jag visade i förra inlägget :D Bröllopspresent :) Tack än en gång! Har gjort fint i köket nu och ställt den bredvid kaffebryggaren och vattenkokaren :)

Sen åkte vi till willys eftersom jag skulle handla lite. Sedan blev det att hämta barnen och  sedan heem till Stora Tostebo igen:) Jennifer följde såklart med, så nu har hon varit här med, äntligen! :)
Vi käkade lite, fiskpinnar och potatismos! GUD så gott det var!

Sen till barnens förtjusning så kom glassbilen så vi köpte en kartong med glasspinnar och det gjorde deras dag :)

Jennifer åkte hem med Janne när han skulle till jobbet. Och eftermmiddagen här hemma spenderades med Lady och Lufsen för Julia och Tilda och jag såg på mitt älskade Grey's Anatomy :) Undrar om dessa intriger och kärleksförhållanden som man ser i den serien och även i Scrubs, existerar på riktiga sjukhus? Det tål att tänkas på...

Sen när det var dags för tandborstning och sängdags kommer Julia med gråten i halsen och säger att hon inte mår bra. Illamående tänkte jag direkt, men frågade vad det var som var fel... Då visar det sig att hon och en klasskompis hade bytt legogubbar med varandra i skolan idag och ska lämna tillbaka dem imorn, och hon hade slarvat bort hans gubbe! Så hon var jätteledsen. (Kan förstå det, kommer ihåg själv hur något liknande kunde skapa världens ångest) Men vi hjälptes åt att leta och hittaade den tillslut - under hennes stol :P
Och då sa hon något jättesmart!
- Lägg den i min jackficka sså den inte kommer bort  igen, och jag ska inte låna andras leksaker  för det känns så dåligt om jag skulle slarva bort något som inte är mitt igen!

Det var  nog det smartaste hon saggt tror jag, haha! Men hon har så rätt, så rätt.

Nu ligger även jag i sängen. Imorn ska Janne köra barnen till Norrköping för jag ska till BM 11.30, får se om det tar lika lång tid för mig att hitta dit denna gång och undrar om det kommerkrävas massa felkörningar igen! Det tog ju som sagt ca 45 minuter förra gången och när Janne har kört har det gått betydligt fortare UTAN felkörningar ;) Men men, övning ger färdighet :)

Nu ska även jag sussa, klockan ringer vid 6 imorn, men nu har även ni fått tagit del av min mycket trevliga dag :) God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0