Blodfattig på vänster sida?!

Japp, skulle ju ta massa blodprover idag hos barnmorskan. Blod "bara för att" de ska kolla järnvärdet tror jag...? För att se om jag behöver äta järntabletter. Blod till Biobanken. De undrade om mitt blod ville delta i forskning för att kunna förhindra/hitta i tid, komplikationer under graviditeten, så som diabetes och lite sånt, tror jag. Och sedan lite extra till KUB-testet som ska göras i samband med första ultraljudet den 8/11.
I alla fall, hon tog ett stick i mitt vänstra långfinger, för att kolla blodsocker, 4,6 tror jag det låg på... Tydligen bra :)
Och sen skulle de ta blod från armväcket och hon hittade den aktuella ådern, till och med jag såg och kände den, men INGET blod! Som en fis i öknen! Snustorrt! Så hon testade i högra och där kom det massa :P Det gjorde heller inte lika ont i högra där hon fick blod :) Måste säga att det såg lite läskigt ut. Berättade att jag inte tagit blod från armen sedan jag var typ 5 år, hon bara skrattade och sa att jag skulle överleva detta ;)
Och jag tänkte som den gången för 15 år sedan, Wow, det ser ju ut som saft! Haha :)
Barnmorskan frågade även hur det går med min rökning, och joo, jag "röker" ju förtfarande. HAr smakat på Jannes ibland. Och snus är tydligen farligare...
Frågade även om min mages storkel fram över... Min livmoder är bakåtlutad = mindre bebismage. Jag är förstföderska = mindre bebismage. MEN jag är ju ganska smal med, så det kommer ändå göra att den kommer synas lite mer :) Men hon sa att jag behöver inte räkna med någon bebismage innan vecka 20-25 :( Jag som vill ha nu... *snyft* men ändå...
Och eftersom jag inte får röka, så köpte jag lite naturgodis i form av nötter :) Mums! Och så köpte jag även sockerärtor! Bara koka, ha i lite salt och sedan ÄTA!!! Så jäkla gott!
Vi köpte även julmust idag, och jag som inte varit så JÄTTE förtjust i must, tyckte att det var riktigt gott!
Imorn kommer alla barn igen :) Och då ska vi fira Isabelle lite smått :) Annika, Lisa och Mårten kommer också :) Kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0