Blir knäpp...

En kollega tipsade mig om ett så kallat barnomsorgsbidrag som man kan få ut varje månad, fram till barnet är 3 år om barnet inte går på dagis eller liknande...
Hon hade det på sin yngsta son, eftersom hon jobbar så pass lite och hennes karl också jobbar natt. (tror det var så) Och detta lät ju väldigt intressant, eftersom jag inte heller jobbar speciellt mycket och kanske inte kommer jobba fler timmar längre fram heller. För då kan jag ju ha Pyret hemma och samtidigt jobba mina 2 dagar i veckan, eftersom Janne är hemma.
Tänker köra på detta i alla fall. MEN nu till problemet...
VEM betalar ut dessa pengar? Trodde det var försäkringskassan, men hittar inget på deras hemsida...
Och har letat och letat... Jag får helt enkelt fråga min kollega på söndag etersom hon byter av mig då :)

Imorn kommer tjejerna igen :) Alla tre...
Det tråkigaste med barn är när man får hem de  här äckliga lapparna från skolan och dagis att det går löss...
Barnen hinner bara bli av med dem, så kommer de tillbaka... Kommer ihåg själv hur det var... Var alltid massa såna lappar i väskan hem till mamma från skolan... Och så de där jäkla luskammarna!

BLÄ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0