Jag lever...

Har varit lite frånvarande de senaste dagarna, ber om ursäkt för det. Men det har liksom varit lite annat runt omkring. Och så är jag ju heller ingen storbloggare, som MÅSTE uppdatera varje halvtimme :P
Idag har jag varit hemma när Janne lämnat barn. Passade på och tog en långis med King, och det blir det imorn med!
Sen runt lunchtid fick jag en äcklig huvudvärk! Som bara vägrade släppa! Och när Janne och barnen kom hem, så kollade jag och tjejerna på film, så jag med gott samvete kunde blunda en stund :P
Blev inte så mycket sömn inatt. Tog ca 3 timmar från läggdags innan jag ens hade ro till att sova, och när jag väl somnade, så vaknade jag ganska fort av att katten tagit sig upp i skåpet och hade ner en tallrik full med kattmat! Så ca kl 00,30 sopade jag kattmat och trasig tallrik i köket. Sen när det var klart så tog det ytterligare ca 1,5 timmar innan jag somnade igen, och så vaknade jag när Janne kom hem vid 5-tiden. och så ringde klockan vid 6...
Kul...
Men men... Nu har jag och tjejerna varit extra tjejiga och målat naglar :)
Sen satte jag på barnkanalen till dom och då var det Mumindalen :) MEN!!! Det står oftast en beskrivning av programmen innan man väljer den kanalen och då stod det, "En japansk tecknad serie"....?
Hallå?! Vet att ursprunget är finskt, men trodde även att Finland hade tecknat den med...? Kanske är så? Kanske tv:n som har fel?!
Vem vet?
Här kommer i alla fall middagens konversation:
Julia: Tilda, vet du hur mycket du kostar?
Tilda: Ehh, nae!
Julia: Men jag vet! Du kostar 9000 spänn! Gissa hur mycket jag kostar!?
Tilda:*Blänger en stund på Julia* Du kostar 1 KRONA!
Kunde inte hålla mig för skratt! :D
Ganska ofta så är barn det bästa som finns! <3

Kommentarer
Postat av: Johannes

TV hade rätt. Mumindalen är japanskproducerad.

Jag skall inte svära på det, men jag tror till och med att den klassas som Manga i stilen.

2011-11-30 @ 15:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0