It's gonna take a lot to drag me away from you

Japp, Toto spelas för fullt :) Dock i acceptabel volym ;)
Och nu sitter Tilda här i mitt knä och tjuvläser vad jag skriver ;)
Pluttisen vill bada :P Så jag ska väl gå och hälla upp ett badvatten åt lilla fröken här :) Sen hade jag tänkt ringa till Jeanette eftersom hon inte ringde igår :P
Och så har jag påbörjat min släktforskning idag med :)
Min morfar var väääldigt mörk, svart hår och mörka ögon, ingen trodde på att han var svensk :P MEN, så var han även adopterad, så antar att det mörka kommer från hans riktiga föräldrar, men han är ju död sen 10 år och hans adoptivpappa dog nu innan årsskiftet, så jag har idag beställt papper från riksarkivet för att se om jag kan få papper om morfars biologiska föräldrar... Det ryktas även om att morfars riktiga mamma var same...
Jag är ju också ganska mörk...  Ända sen dagis har folk frågat vilket land jag kommer ifrån och det senaste jag hörde var att jag såg ut som en jugoslav... haha, jättekul!

Men vi får se :) Önska mig lycka till!

Håret är färgat svart, annars så har jag MÖRK brunt hår...

Jag vet inte, ser jag svensk ut?


Kommentarer
Postat av: Lenita

nej du ser inte svensk ut =) hmm ja jugge skulle man nogkunna gissa på =)

2011-03-08 @ 21:07:02
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/
Postat av: Lenita

JA men det går TÅG!!!!! hihihih

2011-03-10 @ 12:58:14
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/
Postat av: Cattis

Om du menar att man som svensk måste vara blåögd och ljushårig? Nää, men å andra sidan är polacker oftast båögda och ljushåriga - så vad är svenskt? Min egen blåögda släkt står visserligen med fötterna i den östgötska leran så långt bak jag kunnat släktforska (1530-tal). Men det är ju de där släktingarna som sticker ut, som avviker som är mest spännande. Jag är säker på att du har en riktigt intressant släktforskning att se fram emot. Lycka till!

2011-04-16 @ 19:00:47
URL: http://kattenisoffan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0