BLÄÄÄ!

Igår när Janne hade åkt så skulle jag diska (efter alla samtal till Jennifer, hon måste tro att jag är kär i henne... Fast... det är jag ju lite, på ett vänskapligt sätt<3 ) och som alltid satte jag på musiken i mobilen och lurarna i öronen, och eftersom jag har sån jävla bra musiksmak så vart det lite skaka rumpa så vattnet stänkte överallt :) Och när jag var klar där så  hittade jag snabbt något nytt att göra - dammsuga! Och när det var klart så, jaa, då fanns det ju bara badrummen kvar :)
(Fortfarande bra musik i öronen)
Och som alltid så började jag med lilla toan=Filippas toa! ;)
Sen var det ju bara den stora kvar... Och GUD VILKEN STANK JAG MÖTTES AV när jag gick in i stora badrummet! :O
Ni kanske vet hur det luktar när man börjar spola vatten i kranen och i toan efter att vattnet har stått stilla väldigt länge? Precis, det luktar URK! Men en nypa rutten, frätande doft...
Den lukten var okej när Janne flyttade in här, då luktade det så i hela lägenheten eftersom den hade stått tom några månader. (fråga inte varför, förra "ägaren" kanske dog här?)
Men sen så försvann ju lukten, men i badrummet så höll den sig kvar! Vet fasen inte vad det är som luktar!
Kanske borde ringa hyresvärden och klaga?
I alla fall, när jag hade städat klart så bestämde jag mig för att se hur illa det såg ut under badkaret, vilket jag ALDRIG skulle ha gjort :'(
Vilken syn! Tjejernas badleksaker, tvättsvampar som vi har tvättat handfat och toa med plus mitt hår! (jag är den ända som har mörkt långt hår)
Det jag blev mest irriterad över var alla tvättsvampar, inte för att de hade börjat mögla och säkert var en stor anledning till att det luktade pyton, utan för att när tjejerna badar så snor de alltid åt sig dom! Oavsett hur många gånger jag har sakt att vi städar toan, DÄR MAN BAJSAR, med dom! Men ändå ska de ha dem och leka med! Självklart plockar jag bort dom när jag upptäcker att de leker med dom, men de lyckas alltid få tag i dom ändå. SEN, bara för att retas med sin syster, så kastar de ner svamparna under badkaret, bara för att den andre inte ska få leka med den... Detta har jag sett EN gång förut, visste jag att det hade hänt fler gånger hade jag ju kollat under badkaret för länge sen! Men jag har ju alltid trott att det är Janne som har kastat dom eftersom de blir äckliga efter ett tag, men icke! Julia eller Tilda har kastat ner dom där! :P
Märks det att jag saknar dom? <3
I alla fall... Jag blev lite förvånad att det inte kom fram ett äckligt djur och bet mig i handen när jag skurade där under, haha. Men nu är det i alla fall kliniskt rent under badkaret! DOCK måste avloppet rensas, och det ansvaret har jag givit till Janne :) Med eller utan diskhandskar, stoppar jag inte under några omständigheter ner min hand där i! Och så var det med den saken!
Man kan alltså säga att jag var väldigt duktig igår! Guldstjärna till mig! Haha...
Här är en bra låt som jag avslutar detta långa inlägg med! Ha en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0