Skiter i er, gör det jag känner är bäst

Detta inlägg riktar sig främst till dem som har/haft hund.
Är det så att man inte ska ha hund om man har jobb och familj?
Att man inte ska ha hund om man inte kan aktivera hunden 24/7?

Jag har hund, familj och ett hushåll att sköta.
Jag sköter min hund. Han får sina promenader, sina långisar och små kissar. Han får mat, jag leker med honom och tränar honom (försöker iaf).
MEN jag har ju även annat att göra! Varannan vecka har jag barn här hemma, måste ju även aktivera dem, finnas för dom. Och man ska ju ha med sig hunden så mycket som möjligt, men ibland finns det faktiskt saker man måste göra som inte hunden kan följa med på.

Ska jag då inte ha en hund?!


Kommentarer
Postat av: Lenita

ärsh då det går bra :) när barnen är hemma får du ju bara planera lite när du tar kings träning :) när maten är i ugnen, så ta ett kort träningspass då, eller i reklampausen :) åk ut på skogsutflykter ihop, då får du både trötta barn och trött hund :) hur bra som hellst :)

2011-08-14 @ 18:40:37
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/
Postat av: Myh

Klart man kan ha hund även om man har jobb och familj. Och man behöver ju inte träna hunden heeela tiden. Du kanske ska testa klick-träning? Man kan beställa en klickare (eller vad det nu heter. Och sen så klickar man varje gång hunden gör rätt, och precis efteråt belönar man med godis. Man bestraffar alltså inte det dåliga uppförandet, utan uppmuntrar allt bra den gör. Ganska lätt att ha med i vardagen men inte så tidskrävande :)

2011-08-15 @ 10:41:15
URL: http://inpurepanic.blogg.se/
Postat av: becca

En hund är en familjemedlem som behöver hjärngympa någon stund under dagen. Precis som barn! :) Man kan inte aktivera dem, som du säger, heeeela tiden. Hunden måste inte bli proffs på något sätt. Den måste inte lära sig 1000 olika saker. Ibland räcker det med aktiveringsboll. OCH DET FILIPPA! DET är något som alltid funkar! :D Synd bara att våran terrier (Thinkerbell) är för smart för de bollarna då hon tömmer den på mindre än fem minuter! ^^

2011-08-16 @ 16:08:59
URL: http://thuna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0