Mycket bloggande om King

Det här har nästan blivit en hundblogg, haha. Men tycker ju att det är mer vettigt att ha många inlägg om King än att bara skriva för att skriva :P

Det kom en tanke idag och slog mig i huvudet, att King är vaktig och morrar/skäller på andra hundar kan faktiskt ha med att han "skyddar" sin familj...?
Eftersom han inte visar ett aggresivt betéende mot andra hundar och katter...

Tar ett exempel.
Jag och King är ute. Det kommer en annan hund, King börjar skälla.
Kan det då vara så att han "skyddar" mig? Eftersom han blir lugn och glad när han fått hälsa.
För när han fått hälsa, har ju jag "godkänt och accepterat" den andra hunden och visat att det är lugnt.

Kan det vara så, eller är han bara dum i huvudet?


Kommentarer
Postat av: Lenita

Att ta hunden till veterinrä för klolippning blir dyrt i längden..

Lär han på nytt bara, börja med att gå omkring med att lägga klosaxen bredvidmataskålen när han får mat, ta fram den i tid och otid, kela med han med klosaxen i handen. Så då blir han inte automatiskt spänd när du tar fram den. När du gjort det, säg till mig så säger jag nästa steg :) och börja nu på en gång :)

Det är lite däröfr jag itne vill ha raser som är rena vakthundar, de tar gärna över rollen som familjens ledare, eller ser en i familjen som ledare (janne) och när ledaren inte är med så tar hunden gärna över rollen att vakta familjen, och det kan gå över styr,som det gick för min pappa och din mammas hund. Det du måste göra är att ta på dej ledarrollen fullt ut, och visa honom att DU tar ansvar över vilka som får hälsa och inte. kram

2011-08-16 @ 23:33:23
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/
Postat av: Tom

Det låter inte alls som King är dum i huvudet. Av det du skrivit tidigare, så låter det mest som han gör det som han är bäst på - att vara hund.

2011-08-17 @ 14:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0