King i slagsmål

Haha, nae, är inte så illa som dt låter, som tur...

Men igår när jag och Janne gick långpromenaden så gick vi förbi en bondgård. Och så var det en kille där med sin hund, men hunden var lös! Ochking var kopplad. Men så kommer den här andra hunden springandes mot oss och King och börjar mucka med King. Och eftersom King var kopplad var jag nära på att sparka till den andra hunden eftersom han inte lyssnade när hans husse ropade på honom, men gjorde inte det...
SEN så GÅR hussen långsamt fram till oss och tar tag i hans hund. (Jag är så arg så jag kokar, men säger inget)
Så kommer Janne och den här andra killen överrens om att släppa hundarna så de får hälsa. King blir ju bara lekig efter att han fått hälsa...
Sagt och gjort, men det gick inte så bra, blev ett mindre slagsmål och den andra hunden fick ett jack i öronbladet eller vad det heter... Inte stort, men fy vad det bödde.

Jag gick bort med King och tyckte det var rätt åt den andra hunden...


Men Janne var så vänlig och sa att om det blir några veterinärskostnader så kan han betala halva.
Visst, jättebra.


Men det jag blev så arg och upprörd över var att den här andra hunden bara kom fram och muckade när King fortfarande var i koppel.
Men nästa gång det kommer en lös hund springandes mot King så ska jag bara släppa kopplet. För man har inte sin hund lös om man inte har 110% koll på hunden och att den lyder när man kallar in den!
Därför har inte jag King lös när jag är ute. Han skulle ju inte sticka ifrån mig, men ser han en annan hund, ko eller häst som är mycket roligare än jag så sticker han ju och lyssnar inte på mig.

Men så går det om man muckar med King ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0