Ett stort återkommande problem...

... Är att King inte kan leka normalt, utan han ska naffsa samtidigt och leker med munnen.
När han gör så på mig, säger jag strängt FY och då slutar han - för tillfället.

Sen när han vill leka med tjejerna så kommer han och "nyper" ppå dom med framtänderna, han öppnar då inte hela munnen och naffsar... Och han har nypit tag i min rumpa en gång och det gör ju faktiskt lite ont.

Sen kan ju inte jag och Janne passa på varken King eller tjejerna hela tiden, så när han är på dom kommer ju fyandet försent och jag antar då att han inte fattar, hundar är ju dumma i huvudet...

MEN!!! Och då säger jag MEN!
Småtjejerna håller faktiskt på och retar honom. Ropar på honom så han kommer till dom, sitter bakom grinden i trappan och retar (han kommer inte åt dem då)
Men då känns det så dumt att hela tiden fya, när de retar upp honom, för det är jättekul att ha en stor hund att leka med, men King får inte leka bara dem!
Och har sagt att de ska låta honom vara eftersom han är stor, klumpig och oförsiktig. Har även dragit paaralellen om att när Julia retar Tilda, slår Tilda tillbaka, samma sak om Tilda retar. Försöker få dem att förstå att King gör samma sak.

Vet inte vad jag ska göra! Vill inte att han ska naffsa hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Lenita

Börja med att sätt FÖRBUD mot att reta hunden!!FÖRBUD!! Det kan ge en sur, stissig hund.. Lär barnen istället att leka på rätt sätt med honom, under kontroll :) Kanske vill äldsta tjejen lära sig hur man lär honom tricks och så?

2011-08-11 @ 22:26:10
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0