Dag 3

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2011

King är blandras, Dobermann/schäfer 50/50...
Dobermann
Allmänt:
Dobermann skall till sin karaktär vara vänlig och fredlig. Den är mycket trogen sin familj och barnkär. Eftersträvansvärt är måttligt livligt temperament, samt måttlig skärpa och retningströskel.

Storlek & vikt:
Mankhöjd för hanhund: 68-72 cm. Tik: 63-68 cm. Vikt för hanhund: Ca 40-45 kg. Tik: Ca 32-35 kg.

Schäfer
Allmänt:
Schäfern är en medelstor hund. Den ska vara något långsträckt, stark och muskulös. Den ska ha ett jämnt humör och goda nerver, vara självsäker och frimodig och fullständigt godlynt och därtill ska den vara uppmärksam och följsam.

Storlek & vikt:
Mankhöjden för hanhund ska vara 60-65 cm och för tik 55-60 cm. Kroppslängden överstiger mankhöjden med ca 10-17%. Hanhunden ska väga ca 30-40 kg och tiken ca 22-32 kg.

Faktan är tagen från vovve.net


Svar till Myh;
Vad är det med er som föreslår klicker hela tiden!? :O :P Har faktiskt tänkt på det, men har inte kommit dit än..
Men det här att inte bestraffa skulle inte funka. Självklart berömmer jag ALLT bra som King gör. Så fort han lyssnar och gör som jag säger. Men om jag inte skulle fya när han gör något dumt, skulle han bara foortsätta göra det. Så om han nafsar mig i handen och jag säger fy eller nej och han slutar så får han ju massa beröm då :)
Har du hund? Du låter nästan som det :)

Kommentarer
Postat av: Myh

Haha, nej jag har inte hund, men en vän har det och hon tränar väldigt mycket med honom... :)

Klart han inte ska få göra som han vill, fya och sätta ner foten ska man ju göra, men ingen annan "bestraffning". Många jag vet som använt klicker har varit nöjda, och som sagt, det går ju väldigt bra att använda i vardagen utan att lägga tid på enbart träning i flera timmar :)

2011-08-15 @ 20:37:31
URL: http://inpurepanic.blogg.se/
Postat av: Lenita

Du vet att jag älskar klickern :) faktiskt så gå en kurs med honom :) man lär sig massa massa bra! massor med bra tips!

ofta så funkar det att ignorera ett felaktigt beteende..och lägga STÖRST fokus på det bra och positiva :)

kraaaam

(blev förvånad när du skrivit ur listan idag faktsikt :P )

2011-08-15 @ 21:56:01
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0