Dag 18

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2011

Har bara haft en tik och det är Miss Sing, men hon togöver Rottis "hanbetéende", så vet inte om hon räknas som tik? :P nae, skoja bara... Men ni vet ju att hanar kan slicka där löptikar har kissat, äckligt, jag vet! Det började hon med att göra. Rottis är ju inte heller kastrerad och hade ett agg mot andra hanar, och det fick Miss Sing med. Hon tog över alla betéenden från Rottis. FAST hon sittkissar fortfarande, annars hade jag blivit orolig :P

Men jag har fått en känsla av att tikar är lättare. Inte lika mycket (om inget alls) agg mot hanar osv. MEN eftersom de är tikar så blir ju de också klimakteriekossor en vacker dag. Och har aldrig hört om en äldre/gammal tik som inte är TJURIG!
Men vår nästa hund ska vara en tik.
Sen efter henne så kan jag lättare avgöra vilket kön som passar mig bäst och vad jag vill ha :)

Kommentarer
Postat av: Lenita

Smulan kissar med lyft ben :P

nä tikar har inget agg mot hanar, men däremot andra tikar :P och om två hanar slåss,så äger en upp, två tikar,nja då är det mer på allvar.. Plus så är de ojämnare i humöret pga alla löp hormoner och så..

2011-08-30 @ 22:39:07
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0