"Fjortisar förstör den riktiga meningen med förlovning"

Håller med!
Jag har ju nu varit förlovad två gånger redan. Första gången med Joni och då erkänner jag att jag var lite fjortis, men det var inte bara för att det var häftigt som jag ville förlova mig... Vi förlovade oss den 30/6-08 om jag inte minns helt fel, då hade vi varit ihop i 6 månader och han hade redan hunnit vara otrogen en gång.
Varför förlova sig då egentligen kanske ni undrar...? Jo, till mitt försvar kan jag ju säga att det var för att jag älskade honom något enormt! Nästan lite för mycket och jag  ville vara säker på att han inte skulle göra det igen, att jag skulle få ha honom för mig själv... Men så blev det ju inte riktigt, eftersom kort efter förlovningen så var han ju otrogen igen...
Men det var inte bara skit med Joni, jag lärde mig en hel del med...
T.ex att inte älska en man FÖR mycket. Det här snacket om att älska någon så mycket att man kan offra sitt eget liv, är för mig bara bullshit, ingen man eller någon annan person är värd det. Förutom sina barn...
Janne och jag förlovade oss den 14/2 i år som ni kanske vet, men vårt förhållande känns mer på riktigt...
Men om det inte skulle hålla med Janne så är även han den sista mannen jag är förlovad med. Efter Janne ska jag aldrig mer förlova mig, men så ska man ju inte heller tänka så, för jag älskar ju honom och hoppas att vi kommer leva ett långt och lyckligt liv ihop :)
Aja... Vart vill jag komma egentligen?
Jag vet inte... Så nu går jag och tar ett bad! Sen blir det sova! God natt <3

Kommentarer
Postat av: Adam

"Fjortisar förstör den riktiga meningen med förlovning"



Det var det sämsta citat jag sätt tror jag. Hur kan ett par i kanske 16 års ålder som är kära och förlovar sig förstöra för andras förlovningar? Den dagen jag förlovar mig med min tjej så kommer ju inte jag tänka att faan också att alla fjortisar förlovar sig hit och dit.. Det förstör för mig... HAHA..

2010-12-17 @ 10:08:16
Postat av: Martin

Det är helt sant. Förlovningens innebörd och mening har försvunnit och betyder inte ett skit längre. Nu för tiden är det bara en "status" grej för omogna tonåringar.

2011-09-05 @ 19:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0