Kulturkrock

Jag måste bara få ur mig detta!!!!

Jag sitter och kollar på bilder som mina kompisar har lagt upp på facebook och så ser jag att det är många från min mellanstadieklass som har gift sig! De flickorna är förstås inte svenskar. En tjej hade sin såkallade möhippa på min skola strax efter att hon fyllt 18. Sen ser jag att det är en till tjej som nyligen har gift sig... Okej, de var två stycken, alltså inte jättemånga, men ändå...

Visst, nästa år är jag 20 och vi planerar ju att gifta oss då, men måste ändå säga att det inte är samma sak!
För det här har jag valt helt själv!
Och nu kommer massa fördomar fram, men jag har lite svårt att tänka mig att de här flickorna verkligen VILLE gifta sig... Visst, i regel vill alla flickor gifta sig, men kanske inte direkt man har fyllt 18...?

Jag kommer på mig själv med att säga emot mig själv.
Jag är 19, ihop med en MYCKET äldre man och ska gifta mig nästa år.
MEN, jag har svårt att tro att alla unga tjejer är som jag! Cuz I'm one of a kind...
Jag är väldigt extrem...

Men men... Nu ska jag ringa till jobbet och sjukskriva mig, har ju så jävla ont i ryggen så kan inte utföre jobbet utan att förvärra saken...

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0