Konsten att hota barn

Misstolka nu inte rubriken bara :P
Jag ska ta ett exempel...

Jag: Kom nu Julia, vi ska borsta tänderna.
Julia: Jag vill inte det!
Jag: Jo, klockan är mycket och vi ska sova snart...
Julia: Jag vill inte gå och lägga mig!!!
Jag: Om inte du kommer nu, får inte du någon puss och kram sen!
Julia: Okej, jag kommer...

Och när jag ska dammsuga och ddet ligger massa leksaker på golvet och bber dom plocka upp det så vill dom inte heller, men så fort jag hotar med att dammsuga upp varenda liten pryl så försvinner leksakerna fortare än blixten från golvet :)


Sen är det ju lite tråkigt att behöva ta till så kallade hot, istället för att de ska görasom jag säger direkt, utan tjaffs, men sen så är de ju bara barn :)

Badade med Tilda tidigare på kvällen, så råkade hon peta mig i ögat, så jag började låtsasgråta, och då sa hon genast förlåt, men "grät" lite till och då sa hon:
- Gråt då tjurunge!

Lilla Tilda, hon har sina små fräcka kommentarer hon ;)

Det får avsluta kvällens inlägg... Imorn får vi hem ett vitrinskåp och förhoppningsvis ett bord+stolar och en minibar :)

Puss och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0