Annika Stina Ofelia

Annika Stina Ofelia kom till världen i lördags, den 5/5 kl 11.53 :)
Ganska plötsligt!
Vaknade på morgonen vid halv 6, då kom lite fostervatten och slemproppen hade nog kommit under natten.
Ringer förlossningen men eftersom jag inte hade  några värkar, så var det ingen idé att åka in...
Vid 7 tiden får jag massa värkar, och de kommer allt oftare, tar två varma bad, men inget hjälper. Ringer förlossningen igen, men "eftersom jag inte har haft värkar så länge, behöver jag inte komma in"...
Så håller det på, ringer in igen, men får samma svar...
Kvart i 10 övertalar Jeanette mig om att väcka Janne. Hon säger att nu är det dags att åka in! Så jag väcker Janne, tar ett tag innan han fattar något, haha. Men han som är van vid långa förlossningar, är övertygad om att vi kommer bli hemskickade igen. Jag sket i vilket, ville bara ha någon form av smärtlindring!!!! Ringer förlossningen igen och är förbannad, säger att nu kommer vi in, så det så!
Halv elva är vi inne, de känner på mig, och jag var 9 cm öppen! HA! Så det var bara att sätta igång :)

11.53 var hon ute :) Och det var så skönt! Trodde då att all smärta var över, men ICKE! Moderkakan ville inte lossna så de höll på och tröck som fasen på magen och det gjorde så ont!!!!! Var nära på att få åka upp till operation, det är tydligen VIKTIGT att den kommer ut så fort som möjligt, men den kom sen...

Sen var jag ju tvungen att sys, eftersom jag sprack ganska ordentligt, men det gick bra, förutom att jag höll på att slå ihjäl tjejen som skulle sy... Men nu börjar svullnaden gå ner så nu kan jag sitta nästan rakt i alla fall, haha :)

Och idag fick vi äntligen komma hem! Så himla skönt! Nu sover Stina i spjälsängen och är sådär underbart söt!






Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej jag heter Filippa å är 5 år :-)



Å sååååå arg har ja nog ALDRIG ALDRIG varit på Janne som ja var då!!!!!



Hehe

2012-05-09 @ 00:01:02
Postat av: Linda

Hej Filippa! Jag är vän med Jeanette! Vilken underbar liten tjeja ni har fått! Såå otroligt söt! Hoppas allt går bra för er! Massa kramar o lyckönskningar!!

2012-05-09 @ 00:09:36
URL: http://emjeno.blogspot.com
Postat av: becca

åh! Grattis Fippa! :D Vilken liten goding! :D

2012-05-09 @ 10:45:11
URL: http://thuna.blogg.se/
Postat av: Farbror Anders

GRATTIS GRATTIS till en söt liten tjej. All lycka och välgång önskar vi er. Var rädda om varandra

2012-05-09 @ 13:02:44
Postat av: Farbror Anders

Grattis till en söt liten tjej. All lycka och välgång önskar vi er. Var rädda om varandra. Anders och Birgitta

2012-05-09 @ 13:04:47
Postat av: Leo

Grattis!



Sicken goding, hoppas ni alla har det bra och att bebben är snäll mot er.



Leo

2012-05-09 @ 23:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0