Leo har varit i himlen och vänt...

Klockan 19 ikväll gick jag och Isabelle upp till kattungarna för att kolla  till dem och då hittade vi Isabelles kattunge, Leo, helt livlös i deras låda! Han andades men var helt matt i kroppen :( Vi tog ner honom och har spenderat hela kvällen med att få i honom något. Visste inte vad jag skulle ge så sprang bort till grannen... Fick en skvätt grädde och blöt kattungemat... Sen gjorde jag egen vätske ersättning med, och även lite av min bröstmjölk... Di som di tänkte jag... Efter en timme av tvångsmatning så fick han världens ryck och började springa omkring på bordet i den mån han kunde! Trodde då ett tag att det var hans sista kraftansträngning och att han skulle dö, men han kom sakta med säkert tillbaka till oss!!!
Så jag fortsatte att få i honom grädde, vätske ersättning och gelén från mjukmaten, så nu har han lunkat omkring lite och lyft på huvudet... Det går åt rätt håll nu i alla fall... Så nu ligger han i en egen låda inne hos Isabelle...
 
Klarar han natten så är det nog inga problem sen... Ska även ringa veterinären imorn med. Försökte förut, men kom inte fram...
 
Fy, det var riktigt jobbigt där ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0