Äntligen i sängen!

Japp! Efter en lång dag med mycket bilåkande så är jag trött i kroppen.
Ett gott råd till alla gravida är ju att ta en tupplur någon gång under dagen, men det funkar inte så bra för mig. Även fast jag många gånger skulle behöva det, så finns det inte alltid tid eller viljan till det. Plus att om jag bara vilar ca 1 timme så kan jag ändå inte somna på kvällen sen. Och tycker att nattsömnen är viktigare :)
Sen tar  det ju ca 1 timme innan jag somnar, så då blir det helt plötsligt 2 timmar i sängen, vilket jag inte vill. Skulle vara som Janne, han kan sova hur som helst, när som helst och var som helst :P Bara han lägger sig och slappnar av så är han snarkande redan efter 10 minuter :P

Idag hos BM så fick jag äntligen svar om mina smärtor. Eller jaa, jag har ju inte vetat hur varken sammandragningar eller foglossning har känt, men nu vet jag. När magen blir hård som en fotboll så är det sammandragningar och när jag får "mensvärk" i ryggslutet så är det foglossning. Har även börjat få stickande/huggande smärta i livmodern känns det som, och det är för att nu när bebisens huvud  ligger neråt och bebisen vrider på huvudet, så kommer huvudet emot nerverna som finns och då blir det som stickande smärta.

Det är ju faktiskt inte långt kvar nu :D Bara bebisen vill hålla sig inne i 2 veckor till så äär det lugnt. Efter vecka 37 är det okej för bebisen att komma, då stoppar man inte förlossningen om något skulle hända. De sista veckorna är mest till för att bebisen ska lägga på sig lite underhudsfett och bli sådär bebismullig :D
Längtar som en gris! Och inser nu att vi måste börja sätta lite fart med saker och ting här så allt är klart när bebisen vill komma. Ska nog ta påskhelgen till att kolla fram lite kläder och så...

Men men... Nu orkar inte magen med att jag sitter upp längre, så ska krypa ner under täcket. Imorn åker alla barnen men Isabelle kommer på onsdag igen :)

Bye for now!

Kommentarer
Postat av: becca

Har ni massa mega mycket kläder till den lille? :] ÅH såna där pyyyytte små strumpor! Dom är så FÖRBASKAT söta! :D

2012-04-05 @ 16:19:28
URL: http://thuna.blogg.se/
Postat av: Jeanette

I slutet av v 34 i början av v 35 låter dom förlossningen starta med.

Erik ä ju en månad förtidigt född. Dvs i den veckan du är i nu.

Å han va sjukt stor

2012-04-06 @ 04:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0