Livsmedelsverket.se - Gravid...

Barnmorskan sa ju åt mig att gå in på livsmedelsverket och kolla upp vad jag får äta och inte får äta när jag är gravid. Insjöfisk occh fisk från östersjön med massa kvicksilver i förstår jag att det inte är bra. Kanske inte blodiga biffar heller (inte för att jag äter det annars, men ändå)

Fast det jobbiga är nog inte det jag INTE får äta, utan allt jag BÖR äta, herre gud!
Herre gud! Räcker det inte med att jag avstår från cigg och alkohol?! Måste man förändra hela sitt liv (ja, självklart på vissa saker) bara för att man är gravid? Har ju tagit bort det farligaste... Jag äter annars inget onyttigt och farligt, mcDonalds ca 1 gång i månaden, är inte onyttigt och farligt för mig...

Jag har redan blivit kräsen med maten nu när jag är gravid, det jag brukar äta, är inte lika gott längre...
Så kämpar för att få i mig något... Och då äter jag banne mig det som smakar gott!

Ett löst och konstigt skrivet inlägg, men jag är trött... så nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0