Har varit duktig idag!

Vaknade vid 10 tiden i morse och då kände jag mig som en påse skit. Gick ut och tog en cigg (ja, det gjorde jag) och en kopp kaffe. Mådde efter det ännu värre. Och resulterade i toabesök och magsyra... Inget kul. Och efter att ha studerat toalettens insida insåg jag att den måste tvättas.
Mådde efter toabesöket mycket bättre, och har hållit igång och städat och donat under dagen. Städa toa, dammsuga, skura golv och just nu tvättar jag!
Och måste bara tillägga att jag gjorde världens godaste middag! Enligt mig så är den värd Nobelpris i matlagning!
Vad blev det då? Jo, det blev något så enkelt som Kycklingfilé och potatis i ugn.
Blev rosenrasande när jag såg Janne köpa 3 kg kyckling förra veckan! (trodde det var kycklinglår) men det visade sig ju vara filé :) Fråga inte, men det är mer lockande att äta filé, inte massa konstiga och hårda saker i då...
Så la kycklingen i marinad bestående av;
  • Rapsolja
  • Soya
  • Sweet chili sås
  • Svartpeppar
  • Curry
  • Paprikakrydda
Och med den här goda blandningen så blev kycklingen utsökt! stekte den sedan i stekpannan (blir inget hårt "skal" då). Så skar jag upp potatis i en ungsform, hade över olja, salt och svartpeppar.
Mums!
Nu lyssnar jag på min nya favoritlåt, Spanish Train med Chris De Burgh. Och här kan ni med lyssna på den <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0