Sorgligt

Har nu suttit och tittat på Astrid Lindgrens Peter och Petra. Mycket bra film men samtidigt sorglig :(


Handlar om två barn,Peter och Petra som är av småfolket som en dag knackar på en klassdörr. De börjar skolan och blir bästa kompisar med Gunnar, En tyst och blyg kille. Gunnar börjar gilla skolan mer och mer när Peter och Petra har börjat i klassen. Men sen efter jullovet kommer inte Peter och Petraa tillbaka, de har flyttat.

Gunnar blir ju jätteledsen och till och med jag blev lite ledsen för hans skull :( Jag har ju sett den här filmen många gånger, men det var första gången jag blev ledsen av den.

Det är aldrig kul att förlora sina bästa vänner!


Men men, kanske bara jag som är lite överkänslig just nu :P

Isabellee är just nu på fotbollsträning och jJulia fölöjde med Janne till Göteborg, så det är bara jag, Tilda och King hemma. Ska sätta på lite thé snart om Tilda vill ha, så kan vi äta lite glass med :)

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Balderjenny

Very nice site. Well laid out.

2011-10-13 @ 07:26:58
URL: http://balderjenny.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0