Religionen har startat

I onsdags började religionen... Ska hålla på med det fram till påsk tror jag det är...?
I alla fall, och så har vår lärare fått för sig att vi inom en snar framtid ska besöka en moské... Jippi, jättekul! NOT!!!
Varför inte besöka Svenska kyrkan i stället? Jag menar, vi bor ju i sverige, eller har jag missat något?
Nu tror ni säkert att jag är jätte rasist, men där har ni fel! :)
Men varför inte värna om vårt eget land, våra traditioner och vår egen religion?!

Varför ska vi svenskar anpassa oss efter de som kommer hit?
Sen tycker jag att det är jätteviktigt att veta om andra religioner, så man som jag som pissar på både bibeln och koranen, ändå kan respektera och förstå att andra tror osv...

Men jag har till och med pratat med invandrare som tycker att vi svenskar är konstiga som inte sätter ner foten och säger "att det här är sverige, och här gör vi såhär! Annpassa er eller dra!"
Vi ska vara så jävla neutrala mot allt, inte tycka något, för annars kanske någon blir arg... Och så ska vi vara så jävla duktiga hela tiden! Rädda hela världen från krig och svällt...
Men jag tror att det är pga av sveriges flathet som har gjort att vi svenskar är så "rasistiska" så fort någon verkligen sätter ner foten när det gäller invandrare som tror dom kan göra som dom vill...

Hänger ni med? Nae, inte jag heller nästan :P

Ville bara rensa luften i hjärnan lite ;)

Det blev ett kort avslut på detta inlägg utan avrundning, eller vad nu svenska lärarna kallar det :P
Ha en trevvlig kväll! :)


Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

jag läste ditt inlägg ! allt jag har att säga är att SD fick ca 200 000 röster kanske 300 000 men resten av svenskarna älskar invandrarna hihi PuSs <3

2011-02-04 @ 16:35:06
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Johannes

Jag hänger med exakt på hur du menar...

2011-02-04 @ 18:48:16
URL: http://www.jalmborg.blogspot.com
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

du kanske inte är min vän men jag är allas vänner så KrAmSISaR <3

2011-02-04 @ 20:49:36
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Emilia

Filippa, om jag vore du skulle jag skolka.. För min del tycker jag att det vore jävligt kränkande om någon tvingade mig som ateist att besöka en moské..



Alltså din lärare verkar vara ett stolpskott, no offence...

2011-02-07 @ 16:33:08
URL: http://meroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0