Bröllopsyra!

Först ett svar till Becca;
Vad är det föör fel på terrier? JO, precis allt det du beskrev ;)


Har beställt blanketter om hindersprövning och namnbyte idag. Fick sitta i telefonkö i 30 fucking minuter! Men sen när jag kom fram så var tjejen i andra luren jätteglad och trevlig då jag ska att jag ska gifta mig!

Jag: Hej, jag skulle vilja beställa blanketter ang hindersprövning
Hon: Okej, ska du gifta dig?
Jag: Ja.
Hon: Ja, men vad roligt! Men är ni båda svenska medborgare?
Jag: (skrattar) Ja, det är vi.
Hon: Ja, men så bra. Vill du ha blanketter om namnbyte också?
Jag: Ja tack, det kaan jag ta.
Hon: Ja, men då skickar jag med det också. Så får ni ha det så bra och lycka till med bröllopsplaneringen och livet som gifta!
Jag: (skrattar) Ja, tack så mycket! Hej då.
Hon: Hej då.

Det tyckte jag var kul! Då var det inte så farlig att behöva vänta i 30 minuter i kö :P

Sitter här nu och kollar upp lite dikter. Jag ärr ju otroligt sämst på att skriva dikter, annars skulle jag göra det själv. Och har hittat en från en film, Corps Bride, som jag tycker är fin!

With this hand I will lift your sorrows.
Your cup will never be empty, for I will be your wine.
With this candle, I will light your way into darkness.
With this ring, I ask you to be mine.

Sen så kollar jag lite på låtar. Vi ska ju gifta oss borgerligt. Mycket friare att välja vilka sånger. Så har hittat dessa;





Tycker de är så vackra!

Men nu ska jag fortsätta med mitt letande och sedan gå ut med King! På återseénde!

Kommentarer
Postat av: josefine

va kul att det blir av då, äntligen :)

när o vart har ni bestämt de?

2011-08-28 @ 16:49:35
Postat av: Anonym

"friare att välja sånger" för att ni inte är i en kyrka?

trodde du ahde lite koll på att svenska kyrkan är väldigt öppen med både musik och sen att ta "udda" kläder.. men lycka till med de borliga och lycka till med att vara gift.

2011-09-11 @ 17:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0