Skäms på er!

tycker ni kommenterar väldigt dåligt! Varför? jag kanske skriver lite ointressanta saker...?
Vad vill ni läsa om då?
Jag använder ju bloggen som en dagbok, fast eftersom alla kan läsa så cencurerar jag ju ganska mycket :P

I skolan gick det ganska bra idag i alla fall! Men på slutet  så kom vi ju in på religion, ett ganska oundvikligt ämne pga alla nationaliteter det finns på skolan. I min klass finns det i alla fall kristna, en katolik och ateister...
Kanske någon muslim också, jag vet inte riktigt...
Men i alla fall, han som är katolik frågade varför det stog Islam i listan om saker som klassen vill forska mer om, och då sa jag att även om man inte tror, så kan det vara bra att veta, så man kan respektera de som tror på islam. Han vart i alla fall sur och frågade vad jag tror på. Jag tror på vetenskapen och att själen lever vidare efter döden. Och han blev ännu surare och frågade varför jag inte tror på Gud, och då sa jag som det är, att är man uppväxt i en speciell tro så blir det ju att man själv tror på det, och min mamma rent ut sagt pissar ju på Gud, så jag tror ju inte på det... Men så finns det självklart de som "hittar" Gud senare i livet... Men så sa han att jag behöver inte vara kristen eller katolik, BARA JAG TROR PÅ GUD!
Det vart världens diskution! Vilka problem människor kan ha alltså! Så jag sa att om hans föräldrar inte skulle vara katoliker, så skulle kanske inte han vara det, men det skulle han visst ha varit och hej o hå...

Och så var det en annan tjej som sa att vi respekterar honom som är katolik, så han ska respektera att andra tror på annat, men icke! De som inte tror på Gud är dumma i huvudet!

Så jag vart ju upprörd och sa att jag inte tror på någon JÄVLA GUD! Och då vart han ännu argare för JÄVLA Gud får man inte säga! Aja baja på mig!

Men men... Jag skiter i vad han tycker, jag tror på det jag vill :)

Janne var ooch hämtade lillaKing idag som inte är så liten längre :)

 


Kommentarer
Postat av: Johannes

Måste man kommentera på varenda blogginlägg? Att få en kommentar är kul, det är oftast en bekräftelse på att det man skriver är intressant. Att "kräva" kommentarer känns mer som ett självbekräftelsebehov. Och om inlägget inte är alltför intressant, vad f*n skall man då skriva i kommentatorsfältet?



Skriver jag en kommentar till något av dina inlägg, så gör jag det för att jag vill ge en kommentar på vad du skriver. Jag kommenterar inte för kommenterandets skull.



Kräv inte kommentarer på det sättet. Det luktar dålig självkänsla. Och den uppfattningen har jag knappast om dig, Filippa! -Är det något du har, så är det självkänsla!

2010-09-29 @ 23:16:26
URL: http://www.jalmborg.blogspot.com
Postat av: Filippa

Men jag tycker det är kul att få kommentarer! :)

2010-09-30 @ 12:18:40
Postat av: Johannes

Visst är det kul att få kommentarer. Men hellre en välformulerad, uppriktigt intresserad kommentar, än tio dönickar till kommentarer. (Kvalitet framför kvantitet)

2010-09-30 @ 22:57:15
Postat av: Lenita

Jag är bara nyfiken på alla som läser bloggen utan att någonsin kommentera..

Postat av: Filippa

Precis! Håller med Lenita!

2010-10-02 @ 16:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0