Marieborg

Vart en kort dag där. Skönt... Men imorn ska vi plocka äpplen och göra äppelpaj, och vad kommer jag lära mig på det? Jo, göra äppelpaj!

Men men... Blir att göra matlåda varje dag nu, för att äta på skolan har jag inte råd med... 69 kr för lunch! Hutlöst!
Så idag blir det nog köttfärsås och makaroner. Gör inte så mycket eftersom min köttfärssås är den godaste i världen! Så det så!

Sen fattar jag inte varför alla blev så uppröra över valet?
Jag måste erkänna att jag inte är så speciellt insatt i alla partier, så ni får gärna rätta mig om jag skriver fel :P

De röda vill höja bidragen - Skitbra för dem som faktiskt behöver bidrag.
De blåa vill inte höja, de vill kasta ut människor i arbetslivet - Skitbra tycker jag, eftersom jag är ung arbetslös, och jag tror att alla människor mår bättre av att få jobba för sina pengar. Man känner att man gör någon nytta, plus att det är bra för ens sociala del. Men att de vill tvinga ut gamla och sjuka till arbete, står jag absolut inte för!
SD vill minska invandingen (INTE TA BORT DEN) - Skitbra! Men de vill även sätta 12 åringar i fängelse om de har begått brott. Det står jag heller inte för.

Alla partier har både bra och dåliga saker, men nu går det ju inte att göra så mycket åt saken, mer än att försöka göra det bästa av det!

Puss

Kommentarer
Postat av: Myh

Man kan väl säga att det där bara var en liten bråkdel av dom står för, haha. Men det är klart., Lite positivt finns det med alla. Slå ihop hela skiten och vi har världens bästa regering.

2010-09-20 @ 14:20:03
URL: http://inpurepanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0