Idag såg vi Döden...

Och den bra dagen slutade dåligt...

I förmiddags kom Annika och Leif och åt tårta med oss eftersom Isabelle fyllde år förra helgen, det var mycket trevligt :)
Sen åkte hela familjen ut till Getåravinen och gick där och hade jättemysigt!
Sen åkte vi till Team Sportia för att hämta Isabelles cykel som var inne på lagning och efter det skulle vi lämna den hos henne i Kimstad.

Hela dagen hade varit lyckad, fram tills när vi åker från Kimstad.
Vi har en annan bil framför oss några meter, och sen ser vi bara hur något hoppar på vägen och tappar päls...
Jag skrek stopp! och såg till min förskräckelse att det var en katt!
Den jävla idioten framför oss hade kört på den och bara åkt ifrån!
Isabelle såg och började genast storgråta...
Jag bara satt och tittade medan katten efter några minuter hade slutat röra sig.

Janne sprang ut och så kom det en man som bodde där precis och tog katten åt sidan.

I bilen påväg hemmåt var det alldeles tyst.
Och jag  kom fram till att det är de människor, som inte bryr sig, man ska akta sig och vara rädd för.
Visst, en katt, men ändå ett liv! Som sakta tog slut framför våra ögon...

Isabelle är helt förkrossad, och jag är nära på att börja gråta också hela tiden.
Men jag vet inte vad jag ska säga till henne...
Det är helt tomt.

Resten av dagen kommer vara mycket deppig...


R.I.P till den fina katten i Kimstad <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan för den som körde på katten och stack. Hoppas den idioten mår dåligt, tyvärr gör han/hon med all säkerhet inte det.

2010-10-30 @ 17:08:33
Postat av: Lenita

ååh vad SORGLIGT =((


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0