Städa städa!

japp, och fint blir det! Har dammsugit, tvättat golven, diskat, plockat, städat tjejernas rum... Jaa, ibland får jag lite cp-ryck och bara städar jättefint :D
Det jag hade tänkt säga då.. Jag läste FÖ när jag kom hem och på sista sidan var det en liten fakta ruta om sämre hälsa och kortare liv...
Tänkte skriva av det här och visa er :)
Personer med låg utbildning rapporterar oftare än högutbildade att de har dålig hälsa. Medellivslängden är också kortare bland dem som bara gått ut grundskolan. De dör oftare före 74 års ålder i bland annat cancer, hjärt- kärlsjukdomar och olyckor.
Bland barn och ungdomar i socioekonomiskt svaga grupper är risken att dö 30% högre än den bland jämnåriga i socioekonomiskt starka grupper. Dessutom är risken att drabbas av skador 40% högre och risken att drabbas av ångest och depression är dubblerad.

Källa: Folkhälsopolitisk rapport 2010 (TT)

Kan nog hålla emd om det här, och läste en annan undersökning en gång som visade att det är de lågutbildade som röker. (Högutbildade röker säkert också men inte lika mycket) Så ett tecken på att man är lågutbildad är att man röker... Och där kan jag nog också hålla med om... Jag röker, mamma röker, min pappa röker... Alla jag känner (nästan) som röker är lågutbildade!
Japp! Så är det!
Men nu ska jag gå ut med hunden och sen kl 20 ska jag se på tv!
God natt!

Kommentarer
Postat av: Johannes

Det går framåt. Nu beror hela världens skit och olycka inte enbart på vita män (Som annars är ansvariga för allt helvete på jorden) Nu kan vi även skylla på de välbeställda och gott utbildade.



Som minister Palme sa "Inget grässtrå får växa högre och bättre än de andra", ang. den svenska skolan. Så nu är det bara att se till att ingen unge lär sig mer än de andra. De med gott läshuvud skiter vi i och lägger alla lektioner på samma nivå som grabben som fortfarande i gymnasiet dreglar och inte kan knyta sina skor, rör på läpparna när han läser och räknar på fingrarna, så behöver han inte känna sig sämst i klassen.... Och så blir alla lika lyckliga och lever lika länge. Alla har förvandlats till något fördummat White Trash som är vana att få allt serverat. Där höjdpunkten är finalen på Idol och andra dokusåpor. Jävla kulturmarxism!



Det är ren och skär smörja!

Allt folk dör i tidigare ålder har till störst del att göra med gener. Du kan äta rätt och motionera, aldrig dricka alkohol eller bruka tobak och ändå dö innan femtio års ålder. George Burns rökte 15-18 cigarrer om dagen och blev över 100 år. Så att der unterklasse röker behöver inte betyda ett dugg.



(Gee, raljerade jag igen?)

2010-11-25 @ 19:27:34
URL: http://www.jalmborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0