Mode att vara ung mamma

Hittade ännu en ung mamma-blogg... http://micahs.se/ Hon är 14 år och väntar sitt första barn... Det är ju självklart att tjejen själv ska få bestämma om hon vill behålla och allt det där, men ibland känns det nästan som att unga flickor, som självla bara är barn, skaffar barn, bara för att det har blivit "mode" på det... Men jag hoppas ju VERKLIGEN att det inte är så, och eftersom det är ett barn, ett helt annat liv, så önskar jag dessa unga mammor all lycka till som finns, för det kan fan inte vara lätt, för den här tjejen, som jag fattade det som, så kommer hon vara ensamstående, så hon och alla andra unga mammor i världen får mitt lycka till!

Sen skaa man ju inte tycka och tänka så mycket... För jag känner ju inte henne, utan när jag ser och hör om barn som får barn, så kan jag ärligt säga att jag får upp massa fördomar i tankarna! Men jag kan väl inte i alla dessa lägen vara helt ute och cykla? Jag tycker inte det faktiskt...

Så, nu har jag fått avreagera mig lite ;) Nu blir det en film, ooch sen sova!
God natt

Kommentarer
Postat av: Johannes

Låt oss hoppas att barn inte blir någon form av acessoar, vilket man dock ibland kan få känslan av.



Men det är inte bara det jag oroas av. Utan det är mer en bristande moral. Ett förfall i sexuallivet. Någonstans har det blivit en norm av att man skall bli av med oskulden helst innan man börjar högstadiet. "mörka" krafter försöker få oss att tro att det är så det skall vara. Dokusåpor visar att det är "normalt" att supa runt och ligga med alla -Gärna på en gång! Program som fråga olle, och femtion tusen sexrådgivningsspalter i kvällstidningarna anser att en underarm i fittan och en i röven och lädermask för ansiktet, så länge bägge är med på det, är tecken på ett sunt sexliv. Fortsätter det här så blir man klassad som konservativ tråkmåns bara för att man anser att man inte skall ligga med hunden innan 10 års ålder. Man drar ner på sexualundervisningen (Kallar det för livskunskap, och kidsen fattar inte ett dugg), vilket gör att kidsen får lära sig hur det går till via internet. Och vi vet ju vad internet kan få en till att tro Jasså, tjejer gillar att femton killar sätter på henne samtidigt, samtidigt som de häller kokande vax över henne. -Så det är så man skall göra!



Nästa sak som vi kan ta upp, när vi ändå är inne lite på ämnet är aborter. -Jag är ingen abortmotståndare av princip. Men i sverige sker det i snitt drygt 100 aborter om dagen. ETT HUNDRA ABORTER PER DAG! Det är över 37000 per år. Det är bland det högsta i hela europa. Och det påhejas. Folk använder abort som preventivmedel! Vilket i mina ögon är fel. Vilken syn har man då på ett människoliv? (Livet börjar enligt mig vid befruktning) jag är inte abortmotståndare. Men jag tycker det används för lättvindigt nu för tiden. För att använda den klassiska godismetaforen: Ja, kolan smakar godare utan kolapapper, men då skall man fan vara medveten om att kalorierna kan göra en fet!



Ok, nu har jag nog fått raljera av mig lite. Barn bör och skall helst vara en produkt av två människor (Man och kvinna, av naturliga skäl) som vill leva med varandra. Ibland sker misstag, men om detta efterföljs så vet vi alla fall att barnet alltid får den kärlek det behöver.

(Wow, vad jag känner mig råkonservativ, närmare reaktionär, när jag skriver detta. Men det är samhällets fel. Till sist sparkar man bakut)

2010-11-10 @ 22:04:40
URL: http://www.jalmborg.blogspot.com
Postat av: Johannes

Låt oss hoppas att barn inte blir någon form av acessoar, vilket man dock ibland kan få känslan av.



Men det är inte bara det jag oroas av. Utan det är mer en bristande moral. Ett förfall i sexuallivet. Någonstans har det blivit en norm av att man skall bli av med oskulden helst innan man börjar högstadiet. "mörka" krafter försöker få oss att tro att det är så det skall vara. Dokusåpor visar att det är "normalt" att supa runt och ligga med alla -Gärna på en gång! Program som fråga olle, och femtion tusen sexrådgivningsspalter i kvällstidningarna anser att en underarm i fittan och en i röven och lädermask för ansiktet, så länge bägge är med på det, är tecken på ett sunt sexliv. Fortsätter det här så blir man klassad som konservativ tråkmåns bara för att man anser att man inte skall ligga med hunden innan 10 års ålder. Man drar ner på sexualundervisningen (Kallar det för livskunskap, och kidsen fattar inte ett dugg), vilket gör att kidsen får lära sig hur det går till via internet. Och vi vet ju vad internet kan få en till att tro Jasså, tjejer gillar att femton killar sätter på henne samtidigt, samtidigt som de häller kokande vax över henne. -Så det är så man skall göra!



Nästa sak som vi kan ta upp, när vi ändå är inne lite på ämnet är aborter. -Jag är ingen abortmotståndare av princip. Men i sverige sker det i snitt drygt 100 aborter om dagen. ETT HUNDRA ABORTER PER DAG! Det är över 37000 per år. Det är bland det högsta i hela europa. Och det påhejas. Folk använder abort som preventivmedel! Vilket i mina ögon är fel. Vilken syn har man då på ett människoliv? (Livet börjar enligt mig vid befruktning) jag är inte abortmotståndare. Men jag tycker det används för lättvindigt nu för tiden. För att använda den klassiska godismetaforen: Ja, kolan smakar godare utan kolapapper, men då skall man fan vara medveten om att kalorierna kan göra en fet!



Ok, nu har jag nog fått raljera av mig lite. Barn bör och skall helst vara en produkt av två människor (Man och kvinna, av naturliga skäl) som vill leva med varandra. Ibland sker misstag, men om detta efterföljs så vet vi alla fall att barnet alltid får den kärlek det behöver.

(Wow, vad jag känner mig råkonservativ, närmare reaktionär, när jag skriver detta. Men det är samhällets fel. Till sist sparkar man bakut)

2010-11-10 @ 22:05:10
URL: http://www.jalmborg.blogspot.com
Postat av: Lenita

Jag hittar inte hur man gör olika kategorier? Eller vart man lägger upp länkar? Eller hur man lägger in bilder i sido kolumnen! Snääla hjälp <3 kram

2010-11-11 @ 08:55:57
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0