Blir så glad!

Svar till Tom;
Tack! jag fick den av en kompis (bästa kompis) Becka, som hade haft den på en mamma gala som hon var med på :) Tror till och med hon vann, men är inte säker ;)
Den ser lite bal-aktig ut jaa, men man ska ju vara fin på julafton! :D

Btw, jag tycker det är rätt kul att det är folk somläser min blogg, som jag inte känner :D De flesta som läser och kommenterar är ju vänner och bekanta, så skulle vilja veta hur ni andra okända har hittat hit :)
Och det är ni okända som gör det lite  extra roligt att blogga :D


Jaa, och nu till kvällen då :)
Jag och Janne gick ner till förådet och plockade upp lite julsaker :) Jag ville få med mig granen upp, men det fick jag inte :( Han sa att det är för tidigt :P
Men vi har fått upp ljusstakar i varje fönster och så snurrade vi två ledljus runt balkongräcket :) Vitt och blått ljus :) Blev jättefint och mysigt! Sen hamnade alla tomtar på bänken i köket, så imorn ska vi stationera ut dem i lägeneten :)
Längre kom vi inte med julpyntet idag... Sen när Janne hade åkt så tog jag ett glas av det godaste vinet i världen! Äppel och kanel vin :) Smakar jul! Och tjejerna fick cola såklart och så mumsade vi på lite pepparkakor till julmusik! Och nu har de lagt sig :) De fick vara uppe lite längre så de förhoppningsvis sover lite längre imorn med. Och imorn ska vi åka och köpa en kavel och lite lampor, och sen ska vi ut och åka pulka igen, och sedan baka pepparkakor! Jannne köpte en färdig deg (fusk) Men jag fick det goda receptet på pepparkaksdeg som mamma har, så jag ska även göra egen deg sen lite längre fram i december :)

Sen så kom jag på att den här julen är den första som jag, Janne och barnen kommer fira tillsammans! Och det ska bli jättemysigt! Jag riktigt längtar!


Och som avslut på det här otroligt mysiga och lyckliga inlägget (enligt mig) så har jag två frågor till er;
När brukar ni ta fram granen, om ni har gran på julen, och gör ni egna pepparkakor eller köper ni färdig deg/färdiga pepparkakor? Och hur firar ni julen? Ensamma, med partner occh famij eller "ursprungs" familjen? :)

Och med detta säger jag god natt! Hoppas ni får det trevligt i vinternatten! <3


Kommentarer
Postat av: Tom

Jadu, jag minns inte hur jag hittade till din blogg. Jag klickade nog runt en massa, och sen vips - så hamnade jag här, och här blev det bokmärke. :) Gran brukar jag ordna antingen dagen innan julafton, eller på julafton. Lite sent ute kanske, men men. När det gäller pepparkakor brukar jag nog mest fuska med färdig deg. Hur brukar du göra då?

2010-11-29 @ 00:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0