Julklappar?

En självklar julklapp till Julia och Tilda är böcker! Är trött på att läsa samma saga om och om igen. Och man märker på barnen att de behöver nya böcker, när man har läst en rad och de sedan berättar resten av boken :P
Är just nu inne på Bokus och kollar, och de har ganska billiga barnböcker :) Så det blir nog att beställa några där ifrån :) Även CDON hade billiga böcker såg jag nu :)
Det är lite kul att julhandla, speciellt när det är billigt :)
Det är ingen idé att berätta vad man ska köpa till Isabelle, hon kanske läser här :P
Men jag vet redan vad jag ska köpa till henne :)
Btw, när jag kollade bland böcker så hittade jag en bok med massa Bellmanskämt;
Bellman och ryssen sitter på en bar. Bellman har träben, armkrok och en svart lapp över ena ögat.
Hur fick du träbenet? frågar ryssen.
Jag blev knuffad i vattnet bland en massa hajar, och en av hajarna åt upp benet.
Otroligt! säger ryssen. Hur fick du armkroken?
Jo, en av mina fiender högg av den under en batalj på sjön, säger Bellman.
Otroligt! säger ryssen. Och den svarta lappen?
En fiskmås sket mig i ögat, svarar Bellman.
Jaså? säger norrmannen. Förlorade du synen på grund av en måsskit? 
Nej, men det var min första dag med armkroken...


Haha!
Men nu ska jag återgå till julklappsköpen!

Kommentarer
Postat av: Johannes

Den där Bellmanhistorian måste jag komma ihåg!

2010-12-01 @ 22:39:01
URL: http://www.jalmborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0