Pengar

Finns det något värre än pengar? Eller folk som har massa pengar...
En föredetta kompis mamma och jag satt och pratade om pengar och räkningar och så en gång, hon visste att min mamma inte alltid har ett jobb, och dåligt med pengar, men vi har för den delen aldrig behövt svälta...
Men iaf, då säger hon;
- Att ha 20 00 kr i räkningar varje månad är ju inget problem!

Är inte det ett problem?!
Men det jag blev mest arg/ledsen/besviken på, var att hon sa det till mig, när hon visste om min familjs "ekonomiska problem"...

Och såna här människor som har massa pengar, men undviker den delen av släkten som inte har det lika gått ställt, BARA för att de inte har pengar! Det är så jävla fult!

Anledningen att jag kom och tänka på det här, var att jag pratade med min faster nyss, en annan tant som har massa pengar... Ska alltid köpa det dyraste för är det billigt, är det skräp. En tröja som kostar 100 kr är inte lika bra som en som kostar 500 kr -.-

Personligen köper jag då 5 tröjor, hellre än bara 1!

Jag och Janne älskar att handla billigt! Vår bästa vän är Blocket.se! Och påtal om blocket, så kommer snart Janne hem med ett vitrinskåp för endast 300 kr, och den är jättefin!
Så det så!

Nu... Är jag lugn igen och kan återgå till disken :)

Kommentarer
Postat av: Lenita

Blocket är BRA=)) både för plånboken och miljön =))

Postat av: Johannes

Din faster har en viss poäng. Enligt ordspråket "Smakar det så kostar det" Sen behöver inte allt billigt vara skräp. Men det finns oftast en anledning till att vissa saker är dyrare -typ kvalité!

Jag kör nog också hellre på ett dyrare och "bättre" plagg, än flera billiga och kanske sämre plagg (kvalitet framför kvantitet). Sen är jag kille också -Jag avskyr att shoppa, och går direkt på första bästa (med betoning på bästa)

2010-08-28 @ 18:57:45
URL: http://www.jalmborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0