Cruella Devil...

...if she dosn't scare you, no evil thing will...

Som sagt... Idag var vi i lekparken med Becka, barnen och Tindras pappa :) Lika trevligt och roligt som vanligt :)
Och när vi kom in igen började jag laga mat, fläskfilé, ris, pomme och brunsås :) vart så mycket så skulle kunnat bjuda hemvärnet, haha :)
Men jag har tagit undan till matlådan nu och så har Janne mat när han kommer hem och så finns det till imorn med :)

På tal om filmjölk...
Satt nyss och tänkte på barnuppfostran...
Julia har nämligen drivit mig till vansinne några gånger idag, på både gott och ont...
I och med att jag helt plötsligt agerar småbarnsmamma varannan vecka, så har det självklart hjälpt mig och mitt dåliga tålamod... För hade de varit mina SMÅSYSKON, hade det smällt direkt! Aa, ni fattar vad jag menar...
Men det jag anser är att även små barn måste förstå och inse konsekvenserna för deras handlande... Har jag sagt åt dem att sluta ett flertal gånger, och de inte lyssnar, så är det in på rummet eller i säng om det är kväll...
Och visst, de blir ju ledsna, och det är jobbigt att höra när barn gråter, men man måste ju vara stark och visa vad som inte är okej... Eller? Och får de inte veta vart grränsen går kommer de ju bara bli odrägliga...
Detta anser jag iaf...

Men tjejerna har iaf hjälpt mig att lära mig att jag måste ha mer tålamod, vilket jag har fått :)
Tack tjejer <3



Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0